2011-01-23 | 20:39:32

5 days left in Oslo!

Japp detta kommer blir mitt sista inlägg i denna blogg. Inte för att man varit så aktiv.
Nu ska vi gå över lite till de seriösa.
Det är 5 dagar kvar tills jag flyttar hem till Sverige och då har jag vart i Oslo 4 månader och 3 dagar med Majsan. För hennes del blir de några månader till.

Den här tiden har varit sjukt bra! Pengarna har rullat in, träffat mycket nytt och roligt folk, haft alldeles för bra arbetskolleger, jag har kommit min syster och Maria närmare och lärt mig ett nytt språk norska. Har gjort väldigt mycket nya saker och har bott med härliga människor på ett sunket kollektiv. Ja vad ska man säga tiden har varit allmänt crazy men såå bra!:)
Sista helgen bestod av på fredagen: Maria, Fanny och Jossan med god mat och dricka. Dom åkte sedan hem och Mikan kom över, så hon, jag och Joel gick till Queens(skotsk pub) och tog oss lite gott och dricka och dansade, va live spelning där. När vi skulle gå hem så är min jacka borta. Älskar dom där bovarna! Men kvällen va trevlig!:)

Igår så var de avskedsmiddag med järngänget från jobbet, en riktigt trevlig tjejkväll som bestod av middag, födeledagsfirande och mycket skratt. Sedan gick vi vidare till Ivars, var någon pub också med livespelning. Riktigt bra!:) Så är supernöjd med helgen. I veckan så blir de jobb, träffa folk och försöka packa ner allt i en väska. Ge mig ett lycka till!

Norges..
..Fulaste ord: Alfakrull = @
..Bästa helg: Hoffmaestro kvällen

Tackar och bockar för mig!

Som vi säger här i Norgelandet: Ha de!

Puss L


Från i lördags
1 Kommentarer
Mamma Helén:

Det ska bli så kul att du kommer hem. Kanske vi kan träna ihop nån dag:) o prate norsk;)

Kram

2011-01-26 | 08:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

   Namn: Maria
 Bor: Västervik
 Ålder: 18 år
 Intressen: Vänner foto musik  dans
 Övrigt:Jag har precis tagit  studenten efter att ha gått tre  år på Barn- och Fritidslinjen!
 I slutet på september åker jag  och snyggingen till höger till  Norge och ska bo och jobba där  på obestämd tid! Det ska bli  sjukt spännande. Bloggen är till  för att uppdatera våra nära och  kära hemma och runt om i  landet!
   Majsan
 Inför Norge
 Majsans foto
   Namn: Linda
 Bor: Västervik
 Ålder: 18 år
 Intressen: Vänner,musik,  träna
 Övrigt:Jag har precis, som  Majsan (Maria) tagit  studenten  efter att ha gått tre  år på  Omvårdnadsprogrammet -  Räddningstjänst!
 I slutet på september åker jag  och snyggingen till vänster till  Norge och ska bo och jobba där  på obestämd tid! Det ska bli  riktigt kul och jag är peppad till  tusen. Bloggen är till  för att  uppdatera våra nära och  kära  hemma och runt om i  landet!  Hoppas ni kikar in här då och då!

 Linda
 Inför Norge
 Lindas oto